راهنمای خرید بهترین پارچه مبل

بدون راهنمای خرید بهترین پارچه مبل یقینا یک خرید اشتباه اتفاق خواهد افتاد. اگر اطلاعات کامل و جامعی از نوع پارچه میخواهید تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید. 

موارد مهمی را که در خرید پارچه مبل باید رعایت کنیم

در ادامه موارد مهمی را که در خرید پارچه مبل باید رعایت کنیم آورده شده است، با مطالعه آنها میتوانید انتخاب دقیقی داشته باشید. برای آن که پارچه مبلی مناسبی تهیه کنید باید به بودجهتان توجه کنید و مطابق با سلیقه خود برترین پارچه را انتخاب کنید. گستردگی پارچههای مبلی در جنس، دوام، قیمت و ظاهر بسیار متنوع است. پارچه هایی مانند مخمل، چرم، پارچه های نخی، جیر و میکروفایبر کاربرد بیشتری دارند. پارچه های طبیعی مثل مخمل و چرم غالبا استحکام بیشتری دارند اما قیمت آنها بالاتر است. پارچه های مصنوعی مثل میکروفایبر و پلی استر قیمت کمتری دارند و به آسانی تمیز می‌شوند. جز این برای هزینه کم تر می‌توانید برای تعویض روکش مبل اقدام کنید.

Image

عوامل تاثیرگذار برای انتخاب پارچه مبل

در ادامه راهنمای خرید بهترین پارچه مبل به عوامل تاثیرگذار برای انتخاب پارچه مبل خواهیم پرداخت که عبارت هستند از: 

  • رنگ پارچه مبل: بر اساس پیشنهاد کارشناسان باید رنگ پارچه مبلی را بر اساس مواردی که در ادامه بیان میشود انتخاب کنید: رتبه تریم، تعداد فرزندان، داشتن حیوان خانگی و غیره.
  • تراکم پارچه مبل : به هر میزان تراکم پارچه بیشتر باشد مقاومت بیشتری خواهد داشت و زیبایی و ظاهر اولیه خود را حفظ می‌کند.
  • قیمت پارچه مبل: قیمت پارچه به عوامل زیادی بستگی دارد که عبارت هستند از تولید کننده، وارد کننده و جنس پارچه می تواند روی قیمت آن اثرگذار باشد. 

پارچه مبلی خود را از کجا بخریم؟

برای این که بتوانید به راهنمای خرید، بهترین پارچه مبل عمل کنید باید به این پرسش پاسخ دهید؟ پارچه مبلی خود را از کجا بخریم؟ در زمان انتخاب بهترین پارچه مبل، افزون بر این که باید به رنگ و کیفیت پارچه دقت کرد باید به مشخصاتی مثل مقاومت در برابر لکه، نوع لکه بری و نرم و سبک بودن پارچه دقت کافی داشت.

دسته بندی پارچه مبل

در راهنمای خرید، بهترین پارچه مبل، دسته بندی پارچه مبل به انواع متفاوتی تقسیم میشود. پارچههای مبلی را از نظر جنس پارچه می‌توان به سه دسته زیر تقسیم کرد:

  • پارچه‌ مبلی طبیعی مانند: پنبه‌ای، نخی، پشمی، کتان، ابریشم و غیره
  • پارچه مبلی مصنوعی مانند: نایلون، پلی استر و ویسکوز و غیره
  • پارچه مبلی ترکیبی
  • پارچه های با الیاف طبیعی

در ادامه موضوع راهنمای خرید بهترین پارچه مبل به بیان ویژگیهای پارچه های با الیاف طبیعی می‌پردازیم:

  • پارچهی مبلی نخی: پارچهی نخی یکی از انواع پارچه مبلی محسوب میشود که در دسته پارچههایی با الیاف طبیعی قرار میگیرد. یکی از خصوصیات این پارچه بافت خنک و ظاهر نرم آن است.
  • پارچهی مبلی ابریشم: این نوع پارچه ظرافت بسیار زیادی دارد و برای پارچه مبلی گزینه مناسبی نیست ولی در صورتیکه مبلمانی دارید که همه یا قسمتی از آن پارچه ابریشمی دارد باید در نگهداری و مراقبت از مبل دقت بیشتری به خرج دهید در این صورت میتوانید تا سالیان متمادی از زیبایی و لطافت این پارچه لذت ببرید.
  • پارچهی مبلی کتان: این نوع پارچه جزء الیافهای طبیعی هستند که در میان انواع پارچه مبلی طرفداران زیادی دارند. از خصوصیات این پارچه می توان به صافی، نرمی و براق بودن آن اشاره کرد. لکپذیر و چروکپذیر است ولی از نظر مقاومت و کیفیت، سطح بسیار بالایی در برابر تغییر رنگ، نخ‌کش شدن یا سایش دارد.
  • پارچهی مبلی چرم: این نوع پارچه به سه دسته کلی چرم طبیعی، چرم مصنوعی و چرم پارچه یا چرم تنفسی شده تقسیم میشود که یکی از خصوصیات آن شستشوی راحت آن است.

Image

پارچه های الیاف مصنوعی

پارچه های الیاف مصنوعی محصولاتی هستند که به دست بشر تولید شدهاند برای تقلید از الیاف طبیعی  پارچههایی تولید شدهاند تا بتوانند در برابر لکه مقاوم باشند و مقاومت لازم را داشته باشند. الیاف مصنوعی عبارت هستند از:

  • پلی استر: پلی استر غالبا با سایر الیاف ترکیب میشود تا پوششی مستحکم در برابر چروک، پارگی، خوردگی و ساییدگی ایجاد کند.
  • نایلون: این الیاف در برابر لکه مقاومت میکند. یکی از مقاومترین پارچههای اثاثیه یا لوازم داخلی به شمار میآیند. ترکیب نایلون با مواد دیگر، از بور شدن، سایش و پرز شدن آن پیشگیری می‌کند.
  • آکلیریک: الیاف آکلیریک در ظاهر شبیه به پشم است که در برابر ساییدگی، چروک، لک و تغییر رنگ مقاومت می‌کند.
  • الفین: این نوع الیاف در برابر سایش، لکه، نور خورشید و مواد شیمیایی بادوام است. از الیاف مصنوعی الفین میتوان در پارچههای مبلمانی استفاده نمود به علت مقاومت بالا در پارچههای مبلمانی بسیار کاربرد دارند.  
  • وینیل: این نوع پارچه یک جایگزین بسیار مناسب، با قیمت پایین و بسیار مقاوم که در حد پارچه چرم مقاوم است به عنوان پارچه مبلی کاربرد دارد.

پارچه های با الیاف ترکیبی

در انتهای موضوع راهنمای خرید، بهترین پارچه مبل به پارچه های با الیاف ترکیبی اشاره میکنیم. برای مبلمان معمولا ترکیبی از الیاف طبیعی مثل پنبه و پشم با الیاف مصنوعی مثل پلی استر و آکریلیک استفاده میشود. این ترکیب باعث می‌شود مزیتهای هر دو نوع الیاف با هم ترکیب شود، مثل دوام و مقاومت الیاف مصنوعی و نرمی و تنفس پذیری الیاف طبیعی.  با تعمیر مبل پایتخت در تماس باشید.