تلگرام مبل پایتخت جهت ارسال تصاویر شما مشتریان گرامی

 

شماره تماس مستقیم : 09212926410

EasyDNNNews

آموزش انتخاب فوم خوب برای مبل
عماد اوجانی
/ Categories: بلاگ

آموزش انتخاب فوم خوب برای مبل

معرفی انواع فوم و ویژگی آنها

 

برای آن که بتوانیم بهترین نوع آموزش انتخاب فوم خوب برای مبل را داشته باشیم تا بتوانیم تعمیرات مبل درستی داشته باشیم  باید به معرفی انواع فوم و ویژگی آنها بپردازیم:

 

•    فوم سرد: این نوع فوم به دلیل مقاومت بالا و خاصیت ارتجاعی، برای مبلمانی مناسب است که کاربرد زیادی دارد. 

 

•    فوم گرم: این فوم نرم‌تر و راحت‌تر از فوم سرد است و در بعضی از مبلمان کاربرد دارد.

 

•    فوم لایکو: این فوم از نوع فوم سرد است اما با تراکم بیشتر و استحکام بالا، در برابر فشار مقاوم است و تغییر شکل نمی‌دهد.

 

•    فوم ویژه: این فوم برای مبلمان خاص مانند مبلمان راحتی و مبل تخت خواب شو مناسب است.

 

•    فوم پلی استر فشرده: این فوم از الیاف پلی استر فشرده شده ساخته شده و مقاوم، بادوام و ضد حساسیت است.

 

Image

 

برای تعویض روکش مبل می‌توانید به مبل پایتخت مراجعه فرمایید.

 

 

راه شناخت بهترین فوم هنگام خرید مبل


راه شناخت بهترین فوم هنگام خرید مبل یقینا دیدن آموزش است. آموزش انتخاب فوم خوب برای مبل برای همه افراد توصیه میشود. برای آن که فوم مبل ماندگاری بالایی داشته باشد بهتر است از فوم سرد برای تولید آن استفاده شود. فوم سرد نسبت به فوم گرم از دوام بیشتری برخوردار و ارتجاعیتر است. فوم سرد در دمای پایین تر تولید میشود و به همین دلیل ساختار محکمتر و شکلپذیری بهتری دارد. فوم سرد در مقایسه با فوم گرم تغییر شکل و فرورفتگی کمتری دارد. در آموزش انتخاب فوم خوب برای مبل باید به مواردی که در ادامه بیان میشود دقت داشته باشید: 

 

Image

 
•    نرمی و سفتی فوم: یکی از پراهمیتترین مشخصههای فوم مبل، برقراری تعادل بین نرمی و سفتی است. فومی که بیش از اندازه نرم باشد، امکان دارد بعد از مدتی تغییر حالت بدهد و حالت اولیه خود را نداشته باشد. از طرفی اگر فومی بیش از اندازه سفت باشد، کاربر در حین استفاده با مشکل مواجه شده و راحتی لازم را نخواهد داشت. 

 

•    دوام و عمر مفید: استحکام و عمر مفید فوم مبل نقش مهمی در انتخاب آن دارد. سعی کنید مبلی انتخاب کنید که فوم باکیفیت و مرغوبی در تولید آن استفاده شده باشد. 

 

•    امکان تنفس و ممانعت از تعریق: فوم مبلی مناسب است که در آن جریان هوا چرخش داشته باشد. این مشخصه به پیشگیری از تعریق کمک میکند و باعث میشود کاربر احساس راحتی و آسایش بیشتری داشته باشد. پس سعی کنید فوم‌هایی با منافذ باز یا فوم‌های خنک‌کننده را انتخاب کنید. 

 

•    داشتن ویژگی انعطاف‌پذیری و برگشت‌پذیری: فوم مبل باید خاصیت انعطاف‌پذیری داشته باشد و بعد از هر بار به شکل اولیه خود برگردد. این مشخصه به فوم این امکان را می‌دهد که با شکل بدن استفادهکننده سازگار شود و بعد از بلند شدن از روی مبل، مجددا به شکل اصلی خود برگردد. 

 

•    وزن مناسب فوم: یکی از مشخصههایی که داشتن آن برای مبل ضروری است وزن مناسب فوم مبل میباشد. فومی که بیش از اندازه سنگین باشد، امکان دارد انتقال مبل را سخت و دشوار سازد. از طرف دیگر، فومی که بیش از حد سبک باشد، امکان دارد استقامت و استحکام لازم را نداشته باشد.

 

Image

 

فوم سرد    

 

در ادامه موضوع آموزش انتخاب فوم خوب برای مبل باید بگوییم معمولا برای مبل‌های نشیمن و مبل‌های راحتی از فوم سرد استفاده میشود زیرا دوام بالا و انعطاف‌پذیری خوبی دارند و خیلی سریع به حالت اولیه خود باز می‌گردند. 

 

Image

 

فوم گرم

 

در مبل‌های پذیرایی و مبل‌های مدرن از این نوع فوم استفاده میشود زیرا فوم گرم نرم‌تر از فوم سرد است و راحتی بیشتری را فراهم می‌کند. این فوم برای مبل‌هایی که به نرمی و راحتی بیشتری نیاز دارند، مناسب است.

 

Image

 

فوم پنبه ای

 

زمانی که با فوم پنبه ای قصد ساخت مبلی دارند از پنبه خالص برای تولید آن استفاده میشود به این شکل که به صورت لایه لایه روی هم گذاشته میشوند. فومهای پنبه ای به دو دسته ضخیم و نازک دستهبندی میشوند که وزن آنها به ترتیب برابر 1100 گرم و 750 گرم است. 

 

Image

 

فوم نمدی

 

از فوم نمدی در اکثر کوسنهای مبلمان و بالشتکها به کار برده میشود چون ظاهری صاف دارد و ریزش ندارد و قطر آنها هم غالبا 2 تا 3 سانتیمتر است که در تولید فوم نمدی از پشم، پنبه، پلی استر و بقیه ترکیبات به کار برده شده است.

 

Image

Previous Article نکات مهم قبل از تعمیرات مبل
Next Article نکات نگهداری و افزایش طول عمر مبلمان
Print
20 Rate this article:
No rating
Please login or register to post comments.