آیا تعمیر مبل به صرفه است؟

آیا تعمیر مبل به صرفه است؟ این سوالی است که ممکن است اغلب برای شما پیش بیاید، با توجه به افزایش روزافزون قیمت مبل شاید بعضی از خانوارها به خاطر مسائل اقتصادی...

آیا تعمیر مبل به صرفه است؟ این سوالی است که ممکن است اغلب برای شما پیش بیاید، با توجه به افزایش روزافزون قیمت مبل شاید بعضی از خانوارها به خاطر مسائل اقتصادی نتوانند مبل جدید بخرند ناچارند که همان مبلمانی که دارند را  دستی به بر روی آنها بکشند تا نو و زیبا جلوه کند چون مبل یکی از لوازم ضروری هر خانوار است و در هر منزلی پیدا می‌شود و باید برای نگهداری آن کوشا باشید. در بعضی از خانواده‌ها چون کودک خردسال دارند از جمله کسانی هستند که بیشتر از بقیه افراد به تعمیرات مبل مراجعه می‌کنند. جای سوال اینجاست آیا تعمیر مبل به صرفه است. باید گفت که تعمیر مبل خوب است به شرط اینکه آنقدر آسیب دیدگی نداشته باشد که هزینه‌های گزاف بابت تعمیرات بدهیم اگر از لحاظ اقتصادی قادر هستید مبل بخرید حتماً این کارو بکنید ولی اگر قادر نیستید مبل جدید بخرید تعمیر مبل بهترین راه حل است و با تعمیر مبل می‌توان آن را از فرسودگی و کهنگی درآورد.

Image

چرا بجای خرید مبل جدید، آن را تعمیر کنیم؟

آیا تعمیر مبل صرف می‌کند؟ خوب برای جواب این سوال باید بگوییم که از چند جهت بررسی کنیم.

  • سن مبل
  • میزان آسیب دیدگی
  • هزینه اقتصادی 
  • طریقه نگهداری
  • جنس مبل

سن مبل 

سن مبل در بعضی از جهات مبل آنقدر فرسوده است و آسیب دیدگی دارد وقتی که از فرد درباره اینکه چند سال دارید استفاده می‌کنید صحبت از ۱۰ سال یا بیشتر می‌شود،  خوب در این چند سال شاید شما برای تعمیرات مراجعه کرده باشید هزینه‌ها دیگر جوابگوی تعمیرات نمی‌شود و باید هرچه زودتر مبل جدید خرید کنید. اگر شرایط اقتصادی ندارید می‌توانید از مبل‌های ارزان‌تر خرید کنید.

میزان آسیب دیدگی

یکی از جنبه‌های شناخت مبل میزان آسیب دیدگی مبل است ممکن است آسیب دیدگی مبل زیاد باشد و یا و پایه‌های مبل بدجور شکسته باشند اسفنج مبل غیر قابل تعمیر باشد در این صورت توصیه به خرید مبل می‌کنیم هرچند ممکن است باز تعمیر شوند. برای اطلاعات از ارزش تعویض روکش مبل به صفحه آن مراجعه کنید.

هزینه اقتصادی

 بعضی از افراد  مبلی خراب یا حتی کمی خراب شود آن را دست دوم به حساب می‌آورند و مبل جدید برای منزل خودشان می‌خرند این افراد برایشان هزینه مهم نیست.

هزینه نگهداری 

در بعضی از خانواده‌ها  بچه‌های شیطون و سگ خانگی دارند . اینجور افراد ترجیح می‌دهند که فقط تعمیر کنند مبل را تا کودک بزرگ شود خوب به جواب این سوال چرا به جای خرید مبل جدید آن را تعمیر کنیم می‌رسیم.

جنس مبل

 جنس اسکلت مبل اگر چوب آن مرغوب باشد کیفیت با کیفیت باشد و مرغوب باشد می‌توان آن را تعمیر کرد چون جنس چوب گران قیمت است  با کمی تغییر می‌توان آن را نو کرد.

Image

مبل کهنه  را  چگونه تعمیر کنیم ؟

آیا تعمیر مبل صرف می‌کند؟  مبل کهنه که عمر خودش را کرده  را تعمیر کنیم؟
مبلی که آسیب دیده یا به قول معروف بلا استفاده شده است و زوال در رفته شده بسته به مواد مورد نیاز، رنگ و غیر...، نسبت به خرید آن می‌ارزد. چون دیگر تعمیر مبل خیلی فرسوده صرف نمی‌کند بازم این سوال پیش می‌آید که مبل کهنه یا نو کدام را تعمیر کنیم. بازم بستگی به شرایط اقتصادی فرد دارد تاکیدمان بر کسانی هستش که می‌توانند مبل جدید بخرند و زیاد تحت فشار اقتصادی نیستید تاکیدمان بر کسانی هستش که می‌توانند مبل جدید بخرند و زیاد تحت فشار اقتصادی نیستید.